מחפש עבודה?
כל שעליך לעשות הוא למלא
כמה פרטים על עצמך ולצרף
קורות חיים. אני אדאג לשאר...
נתחיל?
שם מלא
טלפון
אימייל
קורות חיים
המשך
מתוך 2

מאמרים וכלים

הצלחה במרכזי הערכה

פורסם: 02-09-09.

מרכז הערכה הוא עוד נדבך בשלבי הקבלה לעבודה. במרכז הערכה יתקבל המועמד המתאים ביותר לתפקיד ולא בהכרח המועמד הטוב ביותר.

מרכזי ההערכה נועדו לבחון את יכולותיהם של המועמדים באופן הכי קרוב למציאות. היעד המרכזי של מרכזי הערכה הוא למצוא את המועמד הראוי ביותר והטוב ביותר למשרה הפנויה המתבקשת. מועמדים המגיעים למרכז הערכה זוכים בהזדמנות להוכיח את מידת היצירתיות שלהם, היכולת שלהם להנהיג ולעבוד בשיתוף פעולה עם צוות ולהפגין את הכישורים האישיים שלהם.

במרכז הערכה הקבוצה מונה עד 15 מועמדים ולרוב יש מאבחן אחד, מנהל משאבי אנוש ומנהל של התחום. מרכז הערכה מוגדר ספציפית עבור כל חברה כך שבמידה ולא התקבלת לתפקיד הנוכחי זה לא מצביע על כך שלא תתאים לתפקיד אחר. לאחר שיחות פתיחה בהם הבוחן מסביר בקצרה על מהלך היום ומנהלת משאבי האנוש או מנהל התחום נותנים הסבר קצר על מהות התפקיד, הדרישות, שעות העבודה, והרכב השכר הפעילות מתחילה.

השלב השני מורכב מדינאמיקה קבוצתית. דינאמיקה קבוצתית היא מרכיב חשוב ומרכזי ומהווה חלק עיקרי במיון ובסינון המועמדים המגיעים למרכז הערכה. מטרותיה של הדינאמיקה הקבוצתית הן: לבדוק כישורים חברתיים כגון – הקשבה, שיכנוע,אסרטיביות, לבדוק יכולת עבודה בצוות, לבדוק כישורים אישיים הרלוונטיים לתפקיד כגון- שירותיות, ניהול עובדים, יכולת עמידה מול קהל וכיוצא בזה.

למרכז הערכה מגיעים מועמדים בעלי דפוסי התנהגות שונה. על ידי דינאמיקה קבוצתית ניתן לזהות התנהגויות של כל אחד מהמועמדים ויש את היכולת לנבא התנהגויות עתידיות.

מקבלים משימה אישית ולאחר מכן מתקיים דיון קבוצתי. המשימה קשורה לרוב לתפקיד. דוגמא למשימה היא הצגת אירוע מורכב ממספר שלבים ועל הנבחנים לדרג את השלבים לפי רמת החשיבות, כל אחד בעיני עצמו. לאחר הדירוג האישי על כל הקבוצה ביחד לדרג בהחלטה משותפת. בשלב זה נבדקת יכולת ההקשבה, השכנוע, ההנהגה, הקבלה ועוד. בכל קבוצה יהיו תמיד מועמדים שדעתם תהיה שונה משאר הקבוצה ולא ירצו לשנות אותה. במצב כזה עליך לעזור לקבוצה ללכת לכיוונם ולא נגדם, מאחר שאת דעתם לא תצליחו לשנות ואז לא תעמדו בזמן.

בשלב הבא מתקיימת משימה קבוצתית יצרתית הבוחנת בעיקר את יכולות העבודה בצוות, המנהיגות והדמיון. המשימה היא בדרך כלל לבנות משהו מקשים, מגפרורים או מכל חפץ אחר.

בשלב האחרון מקיימים סימולציה הקשורה לתפקיד אליו נבחנים. במידה והתפקיד קשור לתחום השירות אז נבחן אחד ייצג לקוח ונבחן שני ייצג את איש השירות, אם זה תפקיד ניהולי אז נבחן אחד ייצג את המנהל והנבחן השני ייצג עובד ממורמר וכדומה.

מספר טיפים על מנת לעבור בשלום את מרכז הערכה:

1. הקפדה על הופעה ייצוגית נקייה ומסודרת.

2. רושם ראשוני הוא פקטור מכריע ולכן יש לחייך, להיות ניחוחים ולהפגין ביטחון עצמי, כמובן במידה הנכונה.

3. להגיע חצי שעה לפני תחילת הפעילות וזאת על מנת להרגיע את הגוף והנפש ולנטרל את תחושת הלחץ. הלחץ כאמור הוא גורם קריטי המשפיע על הנבחנים מאחר והסביבה בה הם נמצאים במהלך מרכז הערכה איננה תומכת ומרגיעה ,אלא מתוחה ותחרותית. לכן חשוב מאוד לנסות ולהשתחרר כמה שיותר מתחושה זו.

4. להכין מצגת קצרה ביותר על הניסיון התעסוקתי האחרון.

5. גישה חיובית היא המפתח להצלחה. במידה ואתם מגיעים בתחושה שאתם אכן מתאימים לתפקיד ויש לכם את כל הכישורים והמיומנויות שנדרשים אתם תקרינו את זה כלפי חוץ וגם הבוחנים ירגישו בזה.

6. עליכם להיות ממוקדים ותמציתיים. לא להאריך במילים על פרטים אישיים ,להיות עניינים ולדבר על דברים שרלוונטיים למשרה.

7. בדיון הקבוצתי חשובה מאוד ההשתתפות הפעילה והביטוי העצמי אך גם כאן יש לדאוג לא לחרוג מהמקובל ולהצטייר כשתלטנים.

מרכז הערכה הוא עוד שלב בדרך לקבלת תפקיד. יש להתייחס אליו כמשהו היכול רק לתרום לכם ולחשוף את הנקודות החזקות והחלשות שלכם ולעזור לכם לגלות צדדים חבויים שלעולם לא ידעתם בקיומם. לכן גם אם לא עברתם בהצלחה את מרכז הערכה עליכם לצאת בהרגשה של למידה וקבלה של כלים על מנת להצליח במרכז בערכה הבא.