מחפש עבודה?
כל שעליך לעשות הוא למלא
כמה פרטים על עצמך ולצרף
קורות חיים. אני אדאג לשאר...
נתחיל?
שם מלא
טלפון
אימייל
קורות חיים
המשך
מתוך 2

מאמרים וכלים

התפטרות מהעבודה

פורסם: 03-10-09.

קבלת החלטה על התפטרות אינה קלה ואסור לעשותה בפזיזות. על מנת לא לעשות טעויות בתהליך ההתפטרות עליך להיות סמוך ובטוח בהחלטתך ובדרכך, לשקול את צעדיך בקפידה ולנהוג על פי הכללים המקובלים וזאת על מנת שבסופו של דבר אתה תצא נישכר.

עבודה היא המקום בו אנו מבלים את רוב זמננו. העבודה מהווה מקור פרנסה, מקור לסיפוק, סביבה חברתית ותורמת לדימוי העצמי של האדם. אדם המרגיש כי העניין בעבודה, סביבת העבודה, השכר והשעות אינם מספקים הדרך להתפטרות תהייה מהירה וקלה.

קיימות מספר סיבות הגורמות לנו לרצות להתפטר:

סביבת עבודה מלחיצה - סביבת העבודה מהווה פקטור משמעותי מאוד כאשר אדם שוקל התפטרות. מקום העבודה מכתיב לנו עם מיהי סביבת העבודה שלנו ועם אילו אנשים אנו נאלצים לבלות במשך רוב שעות היום. כאשר הדינאמיקה נעשית מכבידה, האינטימיות נפגעת, אין שום נימוסים בין האנשים, אתה מרגיש פגוע ומנוצל התפוקה שלך בעבודה נפגעת וזהו השלב בו עליך ללכת ולמצוא סביבה אחרת בה תרגיש מוערך, יעיל ואהוד.

מתח - כאשר אדם שרוי במתח רמת התפקוד שלו יורדת ופוגעת בתפוקת העבודה שלו , במצבו הנפשי והבריאותי. בסביבת העבודה הדינמית כיום הרבה עובדים כושלים בגלל העומס ומרבים לקחת את העבודה איתם הביתה. אם האור בקצה המנהרה ממאן לבצבץ, אזי זהו השלב בו עליכם לארוז את החפצים ולהודיע על התפטרות.

חוסר סיפוק - אם אתם מרגישים משועממים, עייפים, לא נהנים ממה שאתם עושים ומבלים את רוב היום בטלפון או בצפייה בסרטונים במחשב זה סימן שהגיע הזמן להגיש את התפטרותכם ולחפש אתגר ועניין במקום אחר .

היחסים עם הבוס - מערכת היחסים עם הבוס היא גורם מכריע בהרגשה בעבודה. אם הממונה מעליך אינו מעריך את היכולות והמקצועיות שלך זהו הזמן להתפטר ולצאת בחיפוש אחר ממונה שיעניק לך תחושה טובה וייתן לך את ההכרה, ההערכה והקרדיט על עבודתך הקשה.

איכות חיים - עבודה השואבת ממך את כל האנרגיות ומונעת ממך את הזמן ליהנות מהדברים הקטנים העושים לך טוב פוגעת לך באיכות החיים. בשלב מסוים גם אם המשכורת תהייה גבוהה, התנאים יהיו מספקים והתפקיד יהיה קסום הסבל שהיא תגרום לך רק ילך ויגדל. ברגע שהגעתם לשלב זה עליכם להתחיל ו לבדוק אופציות אחרות ולהתפטר.

התפטרות זוהי החלטה אותה אסור לעשות בפזיזות, אלא, צריך לשקול ולבחון את כל החלופות האפשריות. אדם העומד בפני מסירת הודעה על פיטורין מוצא את עצמו בסיטואציה מביכה ולא נעימה.

להלן מספר טיפים על מנת להפוך את תהליך ההתפטרות למשהו בונה, מחזק שבסופו תרגישו משוחררים ומרוצים:

1. במידה והחלטתם להתפטר, בראש ובראשונה עליכם לגשת למעסיק ובשיחה אישית ופורמאלית לעדכן אותו בהתפטרותכם. ציינו בפניו מה הם המניעים והסיבות שהובילו להתפטרות.

2. רצוי לסיים את ההתקשרות בצורה יפה וברוח טובה - מי יודע מתי יפגשו דרכם שוב.

3. בזמן הפגישה הגישו למעסיק את מכתב ההתפטרות, כאשר מכתב זה צריך להיות מנוסח בצורה מכובדת מהסיבה הפשוטה שאינכם יודעים אם ומתי תצטרכו מהמעסיק מכתב המלצה. הפתיח של מכתב ההתפטרות צריך להיות רשמי בפנייה לחברה, למעסיק או למחלקת משאבי אנוש. הוא צריך לכלול בתוכו מספר מילות הערכה למקום העבודה, למעסיק ולניסיון שרכשתם בתפקיד. חשוב לא להשתמש במילה התפטרות ,אלא,ב"סיום עבודה" ולציין את התאריך בו אתם מסיימים בפועל. לאחר מכן עליכם לרשום מהן הסיבות שהניעו אתכם להתפטרות. אל תמנו את כולן, התמקדו בעיקריות.

4. בשביל ליצור את הרושם הנכון הודיעו למעסיק ואף ציינו במכתב ההתפטרות כי סיום העבודה ילווה בתהליך חפיפה מסודר.

5. לבסוף, אל תשכחו את נושא הזכויות וציינו מהן זכויותיכם לפי הסכם העבודה ולפי החוק (ימי חופשה, פיצויי פיטורין וכ"ו).

זכרו שתמיד צריך לסיים את ההתקשרות עם החברה או עם המעסיק באופן כזה שלא ינעלו לכם דלתות מאוחר יותר במידה ותצטרכו אותן.