מחפש עבודה?
כל שעליך לעשות הוא למלא
כמה פרטים על עצמך ולצרף
קורות חיים. אני אדאג לשאר...
נתחיל?
שם מלא
טלפון
אימייל
קורות חיים
המשך
מתוך 2

מאמרים וכלים

להתלבש לראיון עבודה

פורסם: 05-05-10.

קורות חיים כתובים היטב הם הכרח בבואנו לראיון עבודה, אך כרטיס הביקור האמיתי שלנו הוא המראה החיצוני.

כיצד להתלבש לראיון עבודה במגזר העסקי והחפשי

ראיון עבודה הוא אחד מהשלבים ההכרחיים והחשובים בקבלת אדם לעבודה. מדובר בסיטואציה קצרה ואינטנסיבית, ובה אדם נמדד בבכל התנהלותו למן הרגע הראשון ולכן רושם ראשוני הוא חשוב ביותר. רושם ראשוני הוא הרושם המתקבל על אדם בזמן מוגדר, הנמשך בדרך כלל דקות ספורות.

במהלך דקות אלו נקבעת הדעה הכללית על האדם. חלק ניכר מדעה זו (כ-60%) הוא חוש הראייה, ולכןמאחר ואין לרושם ראשוני הזדמנות שנייה, כדאי להתכונן היטב מראש, ומעבר לכללי הנימוס, השיחה והמקצועיות, יש לשים לב למן הרגע הראשון. פרטים הקטנים ולהגיע לבושים במראה נכון, אפנתי, והולם את התפקיד בו אתם חושקים מעבר לכללי הנימוס, השיחה והמקצועיות.

לכל תפקיד ישנו קוד לבוש שונה, ולכן רצוי לברר מעט פרטים על מקום העבודה המיועד ואפילו ביקור במשרדים. ניתן להעזר באמצעים התדמיתיים של החברה כגון אתר אינטרנט, מראה מקום העבודה ומראה העובדים בה. מראיינים יעדיפו להעסיק אדם שהופעתו משדרת את תדמית החברה, רצינות ואחריות. עם זאת, לעתים מראה מחוייט מדיי לתפקיד שלא דורש זאת עלול לשדר השתדלות יתר הנובעת מחוסר בטחון ולהזיק באותה מידה שבה יזיק מראה זרוק המשדר זלזול וחוסר הבנה לגבי אופי התפקיד.

התאימו את הלבוש למסר אותו אתם רוצים להעביר ועשו זאת בפשטות נקייה ואופנתית. דאגו תמיד להגיע בבגדים מגוהצים, נקיים ולא דהויים או קרועים, המנעו מבגדים שאינם מתאימים למידתכם ושאינכם חשים בהם בנוח. הראו רציניים ומכובדים ודאגו שהבגדים יהיו ללא כל פגם שיסיח את דעתכם ויטה את תשומת לבכם מהראיון, או את תשומת ליבו של המראיין.

דגשים נוספים הקשורים למראה החיצוני הם שפת גוף- עליה להביע נינוחות ופתיחות. שבו זקופים על הכסא, רענו מעט קדימה, ודאגו לא לשלב את ידיכם בשום חלק של הראיון. שפה- היו מנומסים והשתמשו בעברית תקנית, מומלץ לא לשלב מילות סלנג במהלך הראיון, גם אם לפעמים האוירה נעשית ידידותית.

מעל לכל- הישירו מבט לעיני מי שמראיין אתכם וחייכו. חיוביות, נועם הליכות ונימוס בצירוף הופעה נאה ומסודרת הם שילוב מנצח!

גברים:

לראיון במגזר העסקי מומלץ ללבוש חולצה מכופתרת בעלת שרוולים ארוכים, עשוייה 100% כותנה ובצבע אחיד בגוון בהיר, עניבה מתונה ולא מקושקשת מדיי, מכנס שחור או אפור אפנתי וחשוב שיתאים למבנה הגוף, חגורה דקה ואיכותית מעור בעלת אבזם קלאסי ולא צעקני, נעלי עור אלגנטיות, שמורות מצוחצחות (עם שרוכים) בצבע החגורה, וגרביים דקות בצבע הנעליים. מומלץ לשלב את ההופעה עם - שעון, תיק וטלפון סלולרי - אקססוריז איכותיים אף פעם לא יוצאים מהאפנה.

למקצועות חפשיים מומלצת חולצה מכופתרת או חולצת פולו לעולם לא דהוייה ולא בעלת הדפסים, ג'ינס כהה ומחמיא למבנה הגוף, לא קצר מדיי (בטעות או שלא) ללא קרעים או שפשופים, חגורת עור בעלת אבזם מתון ונעליים שמורות (לעולם לא סניקרס או סנדלים).

חשוב להציג חזות נקייה ומסודרת על ידי גילוח טוב, שיער מסופר ומסודר, ציפורניים וידיים נקיות. כדאי להמנע מלבוא עם פירסינג ו/או תכשיטים מרובים.

נשים:

לראיון במגזר העסקי מומלצת חולצת מכופתרת בעלת שרוול ¾ או ארוך, מחמיאה ובצבע אחיד ובהיר, מכנס מחוייט בגזרה בינונית או גבוהה ובגזרת רגל ישרה או חצאית מחוייטת באורך הברך לפחות. חגורת עור דקה בצבע הנעל ונעל סירה שאינה חושפת את אצבעות הרגליים. תמיד רצוי שהנעל תהייה בצבע כהה או טבעי ועקבה נמוך עד בינוני. ז'קט או עליונית תמיד ישדרגו את ההופעה. יש להמנע ממחשוף מוגזם, גופיות, בגדים צמודים מדיי וצבעים עזים.

למקצועות חפשיים מומלץ ללבוש חולצה מבד שאינו טריקו, חשוב שתהיה אפנתית ולא מיושנת, ללא הדפסים ובגזרה מחמיאה. להמנע מלחשוף גב, בטן ובית שחי או חלילה להגיע עם מחשוף עמוק מדיי. אפשר ללבוש ג'ינס כהה ללא קרעים ושפשופים שאיתו אתן חשות בנוח וחגורת עור מעניינת בעלת אבזם קלרסי. רצוי לא לחשוף את אצבעות הרגליים, ובטח לא בנעלי אצבע, אך אם כן נא לדאוג לצפורני רגליים מטופחות. ז'קט איכותי בגזרה מחמיאה ישדרג את ההופעה.

רצוי שיער מסודר ואסוף, צפורני ידיים צבועות בלק עדין וטבעי, ומעט תכשיטים.יש להתאפר בעדינות אך לא לוותר על סומק, מסקרה ואודם או גלוס.

בהצלחה.

נכתב על ידי ריקי כהן - תדמית והלבשה עסקית.