מחפש עבודה?
כל שעליך לעשות הוא למלא
כמה פרטים על עצמך ולצרף
קורות חיים. אני אדאג לשאר...
נתחיל?
שם מלא
טלפון
אימייל
קורות חיים
המשך
מתוך 2

מאמרים וכלים

איך לכתוב קורות חיים

פורסם: 25-08-09.

קורות החיים הם הכלי הראשון למיון מועמדים ותעודת הזהות שלך מבחינה תעסוקתית. כתיבה נכונה, רהוטה ותמציתית יכולה לפתוח בפניך את הדלת למשרה הנחשקת.

קורות חיים מהווים תעודת זהות מקצועית המשקפת את כישוריו האישיים של האדם כגון: ההשכלה, הניסיון המקצועי, ההתמחות האישית ,פרטים אישיים ופרטי התקשרות.

קורות החיים אומנם לא יבטיחו לכם את קבלת התפקיד אך כתיבתם בצורה מסודרת וממצה יכולה, ללא ספק, לעזור בהשגת ראיון עבודה. על מנת שקורות החיים שלכם יבלטו מתוך הערימה, יש לדאוג כי תוכנם יותיר רושם חיובי אצל הקורא, ולכן, בעת כתיבת קורות החיים.

עליכם להתייחס למספר כללים:

1. ראשית, תוכנם של קורות החיים צריך להיות קצר וקולע. הארכת יתר תקשה על המעסיק לזהות את נקודות החוזק שלכם ותסרבל את הקריאה ולכן יש לכתוב בתמציתיות ולהעביר את עקרי הדברים באופן מובן ובהיר. רצוי שקורות החיים לא ישתרעו על יותר משני עמודים, כאשר ההמלצה היא לעמוד אחד בלבד.

2. קורות החיים צריכים להיות כתובים בצורה מסודרת ונקיה, משמע, להשתמש בגופן אחד או שניים מקסימום, להדגיש את ראשי הפרקים, לשמור על רווחים בין פיסקאות ועל רווח גדול ואחיד משולי הדף. כמו כן יש לכתוב אותם בצורה מופשטת וללא עיצובים מיותרים.

3. כתיבת קורות חיים נכונה עדיף שתעשה מול המשרה אליה הם נשלחים. כשמדובר בתפקיד מסויים מומלץ לברר מראש מה בדיוק מחפשים וזאת על מנת שתוכלו לשים את הדגש בדיוק על הפרטים הנכונים והרלוונטיים בנסיון התעסוקתי. במצב כזה ,את הנסיון המתאים יותר למשרה יותר יש לשים ראשון ולאחריו את השאר. יש צורך להתייחס לדרישות התפקיד כפי שהן מוצגות במודעה ובהתאם לכך לכתוב באופן ממוקד יותר את קורות החיים.

4. עליכם לכתוב קורות חיים אמינים המשקפים תמונה אמיתית וברת קיימא לגבי הנסיון וההשכלה. בזמן ראיון העבודה עליכם להתייצב מאחרי כל מילה שנכתבה בקורות החיים ולכן כדאי לתת תמונה משקפת ואמיתית לגבי הניסיון והידע שרכשתם, במידה ויהיה פער גדול בין המילה הכתובה למילה הנאמרת האמינות שלכם בעיני המראיין תקטן.

5. במידה ושלחתם את קורות החיים גם באי מייל אל תקראו לקובץ בשם "קורות חיים", אלא קראו לו בשמכם על מנת שיבדל מקורות החיים האחרים.

קורות החיים צריכים לכלול את הפרטים הבאים:

פרטים אישיים: שם מלא, כתובת מגורים, שנת לידה, מספרי טלפון מעודכנים, כתובת אי-מייל, מצב משפחתי ובמידה והמשרה דורשת , יש צורך לציין בעלות על רכב וסוג רשיון.

השכלה: בסעיף זה עליכם לרשום את מוסדות הלימוד בהם למדתם בציון תחום הלימודים, תקופת הלימודים וסוג התעודה שקיבלתם בסופם. הסדר צריך להיות כרונולוגי מהתואר הבכיר ביותר ומטה עד הלימודים בתיכון. אין צורך לציין לימודי תיכון אם יש לכם תואר.

נסיון תעסוקתי: עליכם לכתוב בסדר כרונולוגי את שמות מקומות העבודה , הגדרת תפקידכם, תחומי האחריות ומשך תקופת העסקה. אסור לרשום מספר רב של מקומות עבודה. דבר זה מעיד על חוסר יציבות והתמדה במסגרת אחת. אין צורךלכתוב בקורות החיים על עבודות זמניות שבהן עבדתם ואסור לציין את סיבת העזיבה. חשוב לציין שינוי בתפקיד באותו הארגון (קידום לאורך ולרוחב, תחום אחריות אחר וכ"ו). יש להתייחס לכל תפקיד ותפקיד בנפרד, תוך ציון תקופת העבודה במסגרת התפקיד.

שירות צבאי: ציון כל התפקידים אותם מלאתם בשירות הצבאי או בשירות הלאומי, תקופת השירות ודרגת השחרור. בסעיף זה רצוי לכתוב אפילו תפקידים זוטרים אותם מלאתם במהלך השירות. זהו סעיף חשוב ומשמעותי מאוד והשמטתו יכולה לפגוע בסיכויי זימונכם לראיון העבודה.

קורסים והשתלמויות: במידה ולמדתם קורסים מקצועיים יש צורך לציין זאת בקורות החיים ולהוסיף את שם המוסד בו למדתם ואיזו תעודה קיבלתם.

שונות: ציינו אילו תכונות נוספות יש לכם שרלוונטיות למשרה אליה אתם מועמדים. כישורים נפוצים שנהוג לכתוב תחת סעיף זה הם ידע בתוכנות מחשב, רמת ידיעת שפות ,כישורים טכניים אם קיימים כאלו והם רלוונטיים למשרה ועוד.

ממליצים: אפשר לכתוב כי "המלצות יינתנו לפי דרישה". אין צורך לרשום שמות ממליצים בקורות החיים. במידה ותצטרכו המלצות או ממליצים יידעו אתכם בשלב ראיון העבודה.

יש לזכור כי מסמך קורות החיים הוא כרטיס הביקור שלכם ואם אכן תצליחו לשווק את עצמכם נכון הסיכויים שתזומנו לראיון העבודה יגדלו.

מידע נוסף על כתיבת קורות חיים.